Horea Balea este pasionat de raliuri şi plănuieşte să devină membru al unei echipe clujene. După spusele lui „încă nu s-au făcut publice numele celor care vor face parte din echipă”.  Acesta ne-a dezvăluit, într-o scurtă discuţie, planurile lui privind cariera de pilot de curse.

raliu1

Horea Balea (stânga)

Cum s-a născut această pasiune?

Precum mulţi dintre noi, am această pasiune de mic copil, însă s-a accentuat în ultimii 2-3 ani, de când am început să merg la raliuri ca spectator sau cameraman/fotograf. Prin muncă şi perserverenţă am reuşit, în acest an, să fac parte dintr-o nouă echipă, alături de care sper să am un sezon cât mai reuşit .

Ce ne poti spune despre viitoarea echipă?

Este o echipă nou formată, din mai multe persoane care până acum fie au fost membri în alte echipe, fie au concurat pe cont propriu. Este o echipă tânără, formată din oameni cu adevarat pasionaţi de ceea ce fac, iar acest lucru ne dă speranţa unor rezultate cât mai bune.

La ce costuri se ajunge în acest sport, având în vedere că ai nevoie de maşină şi echipament?

Costurile sunt destul de mari, cea mai mare parte reprezentând-o maşina, care fie trebuie achiziţionată, fie închiriată. Se mai adaugă service-ul  şi piesele necesare, dar şi costurile de deplasare şi cazare. Pentru a acoperi aceste costuri, sau măcar o parte din ele, se apelează la sponsori, firme care doresc  să îşi facă publicitate prin intermediul nostru.

raliu2

Care sunt riscurile la care te supui?

Riscurile  sunt aceleaşi ca în orice sport,  dar sunt văzute diferit de fiecare persoană… Există, într-adevăr,  riscul producerii unui accident, dar fiecare maşină este echipată cu elemente de siguranţă care ne  protejează în cazul unui impact ( rollcage – sau cuşcă, cum se spune pe la noi, combinezon,  cască, mănuşi etc.)

Care sunt cele mai mari realizări ale tale ca pilot?

În 2014 am luat startul la două competiţii, una desfăşurată pe asfalt, iar cealaltă pe o suprafaţă mixtă.  În ambele am reuşit o clasare pe podium în cadrul clasei la care am participat (locul 3 la clasa I- Cupa Meseş;  Locul 2 la clasa II şi locul 4 la general – Făget Rally Sprint).

raliu3

Oricine poate intra într-o astfel de echipă? Care sunt condiţiile?

Nu există o procedură de aderare la o echipă, în principiu aceasta se face pe baza unei invitaţii obținute în urma performanţelor personale.

Ce calităţi trebuie să aibă un viitor pilot?

Să fie determinat şi echilibrat! Să îşi cunoască limitele şi să nu încerce să le depăşească din prima, deoarce atunci se produc accidentele şi abandonurile.

Ca o concluzie, ce înseamnă aceste raliuri la nivel de Cluj?

Clujul are o tradiţie veche în motor-sport,  de aici plecând  mai mulţi campioni naţionali în decursul anilor.  Şi acum există în Cluj mai multe echipe, care participă la diferite competiţii interne şi internationale. După ce în 2013 Clujul a dat o echipă campioană la nivel European,  anul acesta aceeaşi echipă devine prima echipă românească înscrisă în campionatul mondial de raliuri.

RSS
Follow by Email
Facebook
Google+
http://studentpress.ro/2015/01/pasiune-si-viteza-interviu-cu-horea-balea-pilot-de-raliuri/
Twitter

Leave A Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.