Secretul Negru al audiențelor

    StudentPress

    Dan Negru a venit să susțină o conferință la FSPAC despre succesul audiențelor în televiziune. Omul de divertisment cu cel mai longeviv show (Te pui cu blondele) a rezumat această reușită spunând că publicului trebuie să îi dai ce vrea, să îl faci să se simtă bine. După ce a explicat că televiziunea este „gumă de mestecat pentru ochi”, a continuat să le spună studenților despre cum aceasta nu trebuie să educe, ci să distreze. Practic, studenții trebuiau să înțeleagă un concept simplu: oamenii se uită la tine doar dacă te cobori la nivelul lor intelectual.

    DanNegru

    Nu știu dacă ar trebui să se investească timp într-o nouă cultură TV care să te învețe formule matematice, dar mi-aș pierde toată viața într-o luptă continuă să îmi educ publicul să consume produse media deștepte. Aici văd eu aportul educațional intermediat de telecomandă. Audiența consumă ce îi oferi și e doar atât de deșteaptă cât produsele pe care i le arăți. Evident, un om din clasa de mijloc, obosit din cale-afară după o zi de muncă de 12 ore, nu o să fie foarte interesat de un prof ponosit care predă în direct fizica pentru BAC. Dar nu am auzit pe nimeni care să spună că emisiunea Eugeniei Vodă e mult prea solicitantă din punct de vedere intelectual. Și emisiunea aia e deșteaptă.

    Că tot am adus vorba de „Profesioniștii”, doamna aia l-a avut în platou pe Tatae de la BUG Mafia și eu am stat lipită de ecran. Nu pentru ce avea invitatul de zis, ci pentru lecția de comunicare a moderatoarei. Uite cum, în puțin sub o oră, am învățat câteva lucruri absolut vitale: cum comunici elegant cu cineva care, în mod normal, vorbește ca pe șantier și ce înseamnă un produs al audio-vizualului care te învață ceva.

    Nu cred că televizorul trebuie să rămînă la stadiul acela de „gumă de mestecat”. Cred că cei care lucrează în acest mediu ar trebui să scape de lenea acută de a gândi ei înșiși, să își pună pe cap pălăriile deștepte, să asude din greu pentru a scoate pe piață ceva care să merite timpul telespectatorului. Și după ce dau naștere unui nou fenomen cultural, acela al omului din clasa de mijloc care stă pe canapea și conștientizează că are dreptul să vadă pe ecran o emisiunea făcută cu cap, să vină să vorbească despre succesul audiențelor.