Antreprenori de succes la FSPAC

    ICAR-PicOil-noutate-si-neconventional-1024x512

    O serie de antreprenori de succes din domeniul MARCOM au împărtăşit studenţilor din experienţa lor în construirea unei cariere. Departamentul de Comunicare, Relaţii Publice şi Publicitate, din cadrul Facultăţii de Ştiinţe Politice Administrative şi ale Comunicării – UBB sărbătoreşte 10 ani de la absolvirea primei generaţii de comunicatori. Cu această ocazie, în cadrul Săptămânii CRP, s-au organizat în facultate o serie de evenimente dedicate studenţilor.

    Zilele Carierei DCRPP au fost sărbătorite în scopul iniţierii tinerilor interesați de dezvoltarea lor personală şi, totodată, au avut ocazia să descopere care sunt factorii care conduc spre insuccesul sau succesul în carieră.

    Ziua de joi a fost deschisă de către câţiva antreprenori de succes din Cluj-Napoca, care au fost invitaţi să poarte un dialog cu studenţii, să le împărtăşească din experienţa lor, să le ofere sfaturi şi să îi îndrume în viaţă. La acest eveniment au participat: Călin Biriş – Loopaa Advertising, Adrian Chereji – The Plan, Adriana Cardoş – Naşii, Dragoş Alexa – Mindrainbow şi Mihai Hossu – Iulius Mall.

    Brandul personal – o cale spre succes

    Adrian Chereji a vorbit despre importanţa brandului personal pe care tinerii şi-l pot forma la început de drum. El este de părere că brandul personal le poate deschide multe căi spre formarea unei cariere de succes. De accea, i-a îndemnat pe studenţi să pună accentul pe partea practică, fără să se gândească mai întâi la remuneraţia pe care o vor primi în schimbul muncii lor.

    Absolvent al Facultăţii de Filozofie şi Comunicare şi masterand în comunicare şi relaţii publice, Adrian Chereji consideră că cel mai important rol pe care îl are facultatea pentru studenţi este că le oferă “capacitatea de a le structura idei noi şi le oferă posibilitatea de a comunica cu diverşi specialişti.”

    Timp de şase ani a lucrat în partea de marketing în centrul comercial Iulius Mall, iar din 2013 a luat hotărârea să îşi deschidă propria afacere. În prezent, la firma pe care o coordonează, The plan, are o activitate structurată pe două direcţii: pe de o parte, se ocupă de management şi consultanţă, iar pe de altă parte se ocupă de organizarea de evenimente.

    Importanţa unui mentor în antreprenoriat

    Din punctul de vedere al Adrianei Cordoş, este foarte important să ai un mentor care să te îndrume în viaţă şi să fie alături de tine în orice moment. “Dacă vreţi să fiţi antreprenori, este important să aveţi un mentor, un om la care să te întorci de fiecare dată când ai o problemă.” De asemenea, ea a mai precizat că “În România este loc de antreprenoriat, de oameni serioşi care muncesc, dar să fii antreprenor în România nu înseamnă să lucrezi patru ore pe zi.”

    După mai multe încercări în viaţă, acum are propria ei firmă de  consultanţă de brand. Adriana le-a subliniat studenţilor faptul că cea mai importantă resursă pe care o au în prezent pentru dezvoltarea lor personală nu sunt banii, ci timpul.  “Puneţi-vă pe o hârtie toate ideile pe care le aveţi şi să nu vă fie frică de greşeli. Este important să învăţaţi din orice greşeală.”, a spus Adriana.

    Dragoş Alexa: “Tinerii din ziua de azi vor trăi peste câţiva ani chestii pe care noi nici nu ni le imaginăm”

    Cel de-al treilea invitat în calitate de antreprenor a fost Dragoş Alexa, fratele jurnalistului Liviu Alexa, care s-a făcut remarcat în faţa studenţilor prin comportamentul lui degajat şi nonconformist, dar şi prin exemplele constructive. Dragoş are experienţă în business de mai bine de nouă ani. Din 2005, el deţine propria firmă, care de-a lungul anilor a purtat mai multe denumiri şi a trecut prin diverse perioade de dezvoltare. Din perspectiva lui Dragoş, partea de activitate şi împlicare continuă este cea mai esenţială în calea spre succes. El consideră că “Tinerii din ziua de azi vor trăi peste câţiva ani chestii pe care noi nici nu ni le imaginăm. Ei nu vor mai avea şefi, nu vor mai avea birouri, ci se vor dezvolta prin forţele proprii, vor fi individuali.” Motivul susţinerii acestei idei este datorat evoluţiei rapide a Internetului într-o sumedenie de domenii, precum şi impactul acestuia asupra oamenilor.

    Srategii de dezvoltare în antreprenoriat

    Mihai Hossu este un tânăr care a evoluat progresiv şi a acumulat experienţa necesară pentru a îndeplini, în prezent, rolul de director de marketing în centrul comercial Iulius Mall, Cluj-Napoca. La întâlnirea cu studenţii, Mihai a vorbit despre modul de atragere a clienţilor într-un centru comercial, despre planuri de afaceri şi strategii de dezvoltare în antreprenoriat. El consideră că “Este foarte important să cunoşti persoanele potrivite în viaţă şi să fii serios în tot ceea ce faci.”Absolvent al Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor, Mihai Hossu este familiarizat cu termeni din domeniul marketingului şi al antreprenoriatului. Tocmai de aceea,

    le-a împărtăşit studenţilor experienţa pe care a acumulat-o el în acest domeniu. A subliniat importanţa micromarketingului, a planurilor de afaceri, nevoile clienţilor şi creativitatea implementării unei idei noi.