Pe parcursul săptămânii trecute, studenții din anul I, de la Comuncacre și Relații Publice, FSPAC, au făcut, pe grupe, câte o campanie pentru disciplina Comunicare Publică. Au fost abordate diverse probleme de interes public: de la prevenirea și depistarea cancerului la sân, la verificarea glicemiei sau invitația la lectură.
Marius Bondar, Marian Bora și Marc Lucaci au alcătuit pentru acest proiect grupul PRO COOLTURA. Mesajul campaniei lor ponește de la ideea Cărțile schimbă vieți. Ei au stat miercuri în fața amfiteatrului 101 de la FSPAC, invitându-i pe trecători să noteze pe un flipchart o carte care le-a marcat viața, fiind inspirați de Cărțile care ne-au făcut oameni a lui Dan. C. Mihăilescu. „Trebuia să identificăm o problemă și știm că studenții citesc doar cât timp sunt la facultate, cât îi obligă profesorii”, spune Marius. „Ne-am gândit să facem o campanie prin care să promovăm lectura și faptul că tot timpul trebuie să citești. Cât trăiești, citești, te dezvolți. Nu rămâi ca o legumă.” În cadrul campaniei, participanții au putut câștiga o carte la alegere în urma extragerii unui bilețel câștigător. În acest scop, băieții au trebuit să-și găsească sponsori. „S-au arătat deschiși. E o cauză nobilă la care lumea se arată deschisă.” În timpul campaniei, Marian a cântat la saxofon, taragot și fluier.
Campania lor se bazează pe o cercetare prealabilă și pe unele statistici care arată că unul din patru români nu citește deloc. În final, ei au ajuns la concluzia că „la facultatea noastră această statistică se aplică, dar cu mici modificări, în sensul în că aici se citește puțin mai mult decât media națională, dar nu ne îndepărtăm mult de aceasta, care e scăzută.”