Obișnuita „liniuță stradală” a cauzat destule probleme șoferilor pasionați de viteză și doritori să demonstreze că mașina lor e mai puternică. Anual, se înregistrează peste 8 000 de accidente cauzate de viteză la nivel național. În urma acestora, își pierd viața aproximativ 1 500 de persoane. Amenzile primite din aceeași cauză săptămânal pot ajunge peste 30 000.

    Cursele oficiale de accelerare (drag) îi scapă pe acești șoferi de unele amenzi în timpul verii. În România, organizatorii principali ai acestor evenimente sunt Dragracing Events, Transilvania Drag Race și Legal Racing.

    Anul acesta, primul eveniment a avut loc la Câmpia-Turzii, la intrarea pe autostradă, la finalul lunii aprilie. La eveniment au participat peste 1600 de concurenți cu mașini și motociclete, în categorii diferite, conform capacității motorului. Cursele continuă în toată țara, unde organizatorii primesc autorizații, cum ar fi și Vatra Dornei sau Tulcea. Unii dintre pasionați nu sunt mulțumiți cu locațiile actuale, din cauza distanței pe care ar trebui să o parcurgă până acolo și nici de calitatea asfaltului. „Când se ținea și la aeroportul din Satu-Mare era mult mai bine. Aveam destul loc. Acum, pe autostradă, nu avem destul loc pentru a accelera destul. Și nici spectatorii nu au loc unde sta, se bagă între mașini.” Cam așa sună nemulțumirile multor concurenți.

    Alții preferă să se deplaseze în Ungaria, Slovenia sau alte țări vecine pentru a avea realizări din ce în ce mai bune. Pistele de acolo sunt tratate special cu cauciuc pentru o aderență mai bună a roților.

    Anul acesta, până acum am reușit să ajung la două astfel de evenimente, la A14: ediția Transilvania Drag Race, etapa națională din Câmpia-Turzii, și la Întrunirea de Motoare și Mașini Honda, organizat la Kunmadaras, Ungaria.

    AB

    Concurează atât mașini vechi, cât și de ultimă generație.

    logan1

    Tipul mașinii nu contează, mai ales dacă are viteză.

    logan vs mazda

    Chiar și un Logan poate câștiga.

    subaru vs haman

    Se poate întrece oricine cu oricine din cadrul concursului, chiar și un Subaru Impreza cu BMW X6 Hamann. Fiecare se luptă pentru a scoate un timp cât mai mic pe 400 metri.

    audi buenout

    În cazul în care la pornire sunt mașini diesel trebuie să fim atenți, s-ar putea să nu îi observăm când trec pe lângă noi din cauza fumului mare.

    bmw

    Spectacolul nu se regăsește doar pe pistă. În parcare sau chiar după corturile cu mâncare sunt voinici care își etalează mașinile făcând burnout-uri.

    La Câmpia-Turzii s-au ținut câteva pauze scurte din cauza fumului prea dens, care ar fi împiedicat vizibilitatea piloților concurenți.

    DSCF6124

    În Ungaria, de câțiva ani, participă și Dragstere făcute special pentru asta. Fenstermen (cea din imagine) are aproximativ 1500 cp, iar la finalul lunii mai, la unul dintre evenimentele la care a participat, a scos un timp de 8.68 secunde pe 400 metri.

    DSCF6122

    DSCF6115

    Avantajul aeroporturilor, în primul rând, este lățimea pistei. Paralel cu pista de drag este și una pentru demonstrații cu motociclete. Aici, participanții primesc puncte pentru calitatea trucurilor executate.

    DSCF6096

    Vârsta sau naționalitatea concurenților nu influențează cu nimic participarea acestora în cadrul concursului. Motocicleta din imagine este numită și Motocicleta Rachetă. Ultimul record oficial al pilotului francezului Eric Teboul a fost înregistrat în SUA, în 2013, când a atins 451km/h. La evenimentul de la Kunmadaras nu s-a putut măsura viteza acestuia la finalul celor 400 metri, deoarece a schimbat banda. Viteza măsurată înainte ca acesta să fi schimbat banda era de 332km/h. La sosire, francezul a comunicat organizatorilor și spectatorilor prin gesturi viteza pe care a atins-o: 465km/h.

    DSCF6073

    Indiferent de țara în care se organizează cursele de drag sau de naționalitatea piloților, dacă se ivește să aibă cineva probleme, participanții nu stau mult pe gânduri și se ajută între ei, chiar dacă se înțeleg doar prin semne.