Curaj nebunesc, emoţie, hărnicie şi independenţă: acestea sunt atuurile principale pe care femeile de succes le consideră importante pentru imaginea lor în societate. Proiectului Business Ladies Conference a adus la Cluj-Napoca şase femei puternice, visătoare şi ambiţioase – Hedi Hoka, Bianca Sime, Aurelia Cristea, Sigina Luca, Virginia Linul şi Andreea Voineag.
Invitatele acestei ediţii au încercat să sublinieze valorile importante pentru o femeie, din propriile lor experienţe. Depășind prejudecăţile, ele au reuşit să-şi materializeze visele din copilărie. Acum au propriile lor afaceri şi activează în domenii care au fost până nu demult dominate de bărbați. Cei prezenţi au ascultat poveşti de viaţă interesante și au deprins sfaturi pentru împlinirea profesională.
Hedi Hoeka este doctor în psihologie și autoarea bestsellerului Iubesc să fiu femeie. Ea a vorbit despre impotanța emoției în dezvoltarea profesională. Experienţa de până acum a învăţat-o că succesul unei femei ambiţioase constă în importanţa rațiunii în menţinerea unui sentiment perpetuu de fericire, dar şi a respiraţiei perfecte în momentele noastre de relaxare.
Bianca Sime este avocat şi mediator de peste 15 ani. Ea este de părere că „Noi, femeile, avem cu siguranţă ceva în plus faţă de bărbaţi, avem atuuri care ne ajută să demonstrăm că profesionalismul este un reper pentru noi”. Din 2011 are o activitate axată pe formarea profesională, în cadrul Facultăţii de Drept şi, în paralel, a iniţiat un proiect pe tema justiţiei şi a bunelor maniere în şcolile generale şi licee. În cadrul proiectului, îi învaţă pe elevi despre drepturi şi obligaţii, responsabilităţi şi legislaţie. A vorbit despre importanţa carierei profesionale a unei femei şi despre succes, pe care îl consideră „mai mult decât un număr, mai mult decât o cifră. Succesul înseamnă să contribuim la împlinirea celorlalţi, să ne regăsim resursele.”
Potrivit datelor statistice de la începutul anului 2010, furnizate de Consiliul Superior al Magistraturii, din cei 3.928 de judecători în funcţie, 2.855 erau femei, adică două treimi. În cazul procurorilor, bărbaţii erau tot în minoritate, astfel că din totalul de 2.252 de anchetatori, 1.169 erau femei şi 1.083 bărbaţi.
„Ce te face unic?” este întrebarea care îi aparţine Ligiei Cremene, o femeie care a luptat mereu într-un mediu predominat de bărbaţi. Absolventă a Universităţii Tehnice, licenţiată în telecomunicaţii, a învăţat încă din facultate să se lupte cu prejudecăţile. Experienţa a învăţat-o că deşi femeile erau şi sunt încă evaluate după sentimente şi emoţii, în timp ce bărbaţii sunt apreciaţi conform rezultatelor şi profesionalismului, ele au anumite valori după care se ghidează în viaţă: independenţa și spiritul antreprenorial. Ligia, life coach & trainer, dar şi partener al Institului Kutschera din Viena, se simte mândră de evoluţia ei ca femeie, vorbind la final despre programul său, Best of me, pe care l-a implementat cu scopul de a realiza ateliere de descoperie şi (re)creare personală.
Sigina Luca a captat atenţia tuturor din sală prin eleganţa şi frumuseţea ei fizică, dar și prin principiile pe care s-a bazat în cariera ei: curaj nebunesc în acţiune, „curiozitate neastâmpărată” şi eficienţă maximă. O femeie de succes în business și coordonatoarea unor ONG-uri şi proiecte, ea spune că este important să credem în „puterea noastră naturală, asumându-ne neajunsuri şi prejudecăţi”. Succesul ei a început o dată cu înfiinţarea firmei de curăţenie Luna Cleaning, pe care o administrează din 2010.
Virginia Linul – deşi la prima vedere pare o femeie severă – a destins atmosfera prin accentul ei de ardeleancă, pe care-l iubeşte „nespus de mult” şi prin prezentarea conceptului de „femeie universală”, aşa cum a învăţat-o mama ei, adică pricepută la toate. Consideră că iubirea, curajul şi hărnicia sunt valorile esențiale ale unei femei de succes, în detrimentul banilor. A venit în proiectul Business Ladies Conference pentru a ilustra femeia pasionată de istorie şi popor, de ia şi veştmintele tradiționale, de arta populară. Învăţată din familie să promoveze şi, în special, să confecţioneze haine tradiţionale, şi-a dat seama că această afacere este de succes nu doar în ţară, ci şi în străinătate. Acum încearcă să promoveze confecţionarea costumelor populare. A înființat la Bistrița un atelier în care învață 50 de persoane cum să confecționeze costume tradiționale românești.
Dacă la început a înţeles prin „femeie universală” imaginea tipică a unei ţărănci, acum se mândreşte cu faptul că este „ţărancă cu doctorat”, expresie cu care şi-a încheiat discursul, în aceeaşi atmosferă plină de umor.
Ultima invitată a serii a fost Andreea Voineag. Cu o carieră în inginerie structurală, ea demonstrează faptul că femeile se pot evidenţia şi pot „excela în faţa bărbaţilor printr-o comunicare eficientă, prin organizare, participare şi predarea la timp a lucrărilor”. Spune despre meseria ei că face parte dintr-un mediu competitiv, în care primeşte foarte multe critici, însă priveşte acest aspect asemeni unui „level din joc, pe care îl parcurgi datorită valorilor tale”. Din perspectiva ei, femeile sunt tinere la orice vârstă, iar ca să se evidenţieze trebuie să aibă cunoştinţe tehnice solide, trebuie să se afirme şi să fie independente.
Cea de-a II-a ediţie a proiectului Businees Ladies Conference a avut loc miercuri, 11 noiembrie și s-a desfăşurat în cadrul UniFEST.