„Ceea ce este frumos în AIESEC este faptul că avem oportunitatea de a ne valorifica încontinuu personalitatea prin abilitățile pe care le obținem și, chiar dacă organizația are la bază o structură ierarhică și o repartizare pe departamente, suntem cu toții prieteni, învățăm unii de la alții și ne încurajăm reciproc atunci când vine vorba de participarea în proiecte importante.”
Dumitrița Scutari, studentă a FSPAC (Facultatea de științe politice, Administrative și ale Comunicării) a intrat în organizație în primăvara anului trecut, fiind acceptată în urma unui interviu și a unei perioade de inițiere. În această perioadă, a aflat informațiile de bază despre AIESEC, istoria și valorile sale, atât pe plan local, cât și din întreaga lume. De când se află în AIESEC are parte de situații în care trebuie să iasă din propria zonă de confort, află lucruri noi și are șansa unică de a le pune în practică.
Despre a fi un team leader în echipa de la AIESEC, la vârsta de doar 20 de ani, Dumitrița nu ne poate spune foarte multe, deoarece este doar la început de drum. Înainte a fost membră a echipei de PR, pe care are șansa să o reprezinte în continuare.
AIESEC a reușit să îi deschidă ochii asupra faptului că nu există bariere reale între oamenii de diferite etnii, religii, singurele prejudecăți fiind, până la urmă, create în lipsa unei experiențe multiculturale. Cel mai recent eveniment organizat de AIESEC, Global Village, a demonstrat din plin acest fapt. De asemenea, în luna martie vor organiza două evenimente, Skill Up și Biletul către cariera ta, în cadrul cărora tinerii vor putea participa la sesiuni de dezvoltare personală și vor putea afla care le sunt oportunitățile de creștere profesională.
Dumitrița s-a alăturat programului pentru că a dorit să devină parte dintr-o organizație de tineri care aduc o schimbare în comunitate, deschiși către experiențe noi, un ONG care oferă oportunități de dezvoltare personală care nu există neapărat în programele educaționale. În același timp, AIESEC are o structură similară mediului corporatist, deci poate fi și o platformă perfectă de lansare către o carieră de succes.
Având în vedere faptul că AIESEC a avut o influență desul de semnificativă asupra viziunii pe care Dumitrița o are despre lume și asupra cunoștințelor pe care le-a obținut în domeniul PR-ului, este sigură că această experiență nu va avea decât efecte positive asupra formării personalității ei.
De asemenea, facultatea pe care a ales-o i-a deschis noi idei și oportunități pentru viitor, așa că, pornind de la o temă de seminar, Dumitrița a început un proiect nou, un vlog care se numește simplu: „Vlog de moldoveancă”.
Vlog de moldoveancă:
Acest proiect a început ca o temă de facultate, însă dorința de a-și crea un vlog o avea încă din anii de liceu. Până acum, însă, nu-și găsea nici timpul, nici ideile pentru a face niște filmulețe cu un conținut original și interesant.
Ideile au început să îi răsară în minte de când a început să studieze în Cluj-Napoca și a început să observe cu ușurință care sunt detaliile care îi diferențiază pe basarabeni de ardeleni sau olteni, cu toate că vorbesc aceeași limbă.
De când s-a apucat de vlogging, a început să pună în practică tot ce învață la facultate despre tehnologiile de filmare și de montaj, în cadrul Departamentului de Jurnalism (FSPAC, UBB Cluj-Napoca). De asemenea, a aflat mai multe despre modul în care funcționează mașinăria „YouTube” și despre modul în care un video poate deveni mai popular. Dumitrița spune totuși că mai are foarte multe de învățat.
Fiind nespus de pasionată de tot ce înseamnă televiziunea, Dumitrița ar fi nespus de fericită să dezvolte un proiect similar la un post TV. Asta ar însemna foarte multă muncă , pentru a aduce pe vlogul personal și mai multe filmulețe interesante, care să devină virale. Spune că va face tot posibilul ca visul să-i devină realitate.
În momentul de față, vlogging-ul este pentru ea un hobby, deoarece acum își dedică timpul îndeosebi studiilor și voluntariatului. Însă o dată ce începi să devii popular și faci vlogging la un nivel profesionist, această ocupație ar putea oferi șanse reale de a crea o proprie afacere online. În ziua de astăzi, emisiunile TV trec în mediul online, unde vlogurile celebre le-ar putea face concurență. Crede că depinde de vloggeri dacă materialele lor vor fi la fel de profesionist realizate ca și producțiile televizate.