„Sportul electronic este sportul viitorului”

    Sporturile electronice sau, pe scurt, eSports se referă la competițiile de jocuri video naționale sau mondiale, pe care oamenii au posibilitatea de a le viziona, de obicei online. Domeniul conține mai multe genuri de jocuri video, printre cele mai importante și jucate fiind cele de tip RTS (jocuri de strategie). Aceste competiții permit ca doi jucători să se lupte între ei, avantajul acestor jocuri fiind că nu trebuie sa te bazezi pe nimeni, doar pe tine însuți. FPS-urile (jocuri în care folosești arme și ai controlul unui personaj) permit o varietate mai mare de formare a echipelor care pot să joace într-o competiție. Echipele pot fi formate după cum urmează: 1v1, 3v3 și 5v5. În jocurile de tip MOBA (jocuri în care ai o gamă largă de personaje numite eroi sau campioni), fiecare dintre jucători are posibilitatea să controleze doar unul și obiectivul principal este să distrugi baza principală a echipei rivale. Și în acest tip de competiții avem următoarele tipuri de echipe: 1v1 și 5v5. S-a mai întâlnit și 3v3, dar aceste dueluri sunt foarte rare. Mai întâlnim și competițiile care includ jocurile de fighting. Giganții care conduc aceaste campionate sunt Mortal Kombat, Street Fighter și Tekken. Aceste jocuri presupun lupta dintre doi jucători și, de obicei, sunt competițiile care țin cel mai puțin, din cauza timpului scurt în care se termină un meci.

    esp1

    Sursă: e-sports.net

    Fenomenul eSports a fost popularizat prima oară în Coreea de Sud. Aici puteai întâlni competiții de jocuri video încă din anul 1998. Odată cu trecea timpului, fenomenul a luat amploare și s-au format turnee, ligi, echipe și superstaruri. Cu ajutorul fanilor, s-au format comunități întregi de gameri. Cele două jocuri care au făcut senzație în Coreea de Sud sunt Starcraft II (RTS) și League of Legends (MOBA). Acestea au ajuns sa aibă cei mai mulți telespectatori, creându-se canale de televiziune dedicate doar transmiterii turneelor de Starcraft și LoL (Cheung & Huang, 2012). Finalele Ligii Globale de Starcraft de la convenția de jocuri Blizzcon din 2011 a atras 25.000 de spectatori la convenție și peste 300.000 de spectatori online (Hamilton et al., 2014). Major League Gaming (MLG), un fel de Champions League a competițiilor de jocuri video, a atras peste 11 milioane de vizitatori unici în 2012.

    esp2

    Sursă: latimes.com

    Sportul electronic este sportul viitorului. România este una din cele mai importante țări de pe harta eSport”, scrie gigantul Dreamhack (convenție de jocuri video și turnee mondiale). Conform studiului „The Global Growth of Esports”, 89 de milioane de oameni se declară fani ai eSports și numărul lor va ajunge până la 145 de milioane în 2017. „În România, sportul electronic a ținut pasul cu dezvoltarea rapidă înregistrată pe plan mondial. La ora actuală, estimările noastre arată că sunt aproximativ trei milioane de fani ai jocurilor electronice, iar evenimentele eSport organizate de PGL au adus România la același nivel cu țările-lider din domeniu. Dacă ne uităm cât de repede se dezvoltă, putem spune fără niciun dubiu că sportul electronic este cel mai promiţător sport al viitorului”, a declarat președintele PGL (Professional Gaming League, cea mai cunoscută ligă de jocuri video din România), Silviu Stroie, conform Dreamhack.ro.

    esp3

    Sursă: gamextv.gsp.ro

     Deci, așteptați ca în viitor, odată cu evoluția tehnologiei, să se schimbe și felul în care vizionăm sporturile. Oamenii caută tot timpul o cale mult mai ușoară prin care să aibă acces la informație, iar streaming-ul le oferă tocmai asta. Combinația dintre streaming, eSports și faptul ca spectatorii pot fi activi în timp real este o metodă pe care broadcasting-ul tradițional nu o poate oferi.

    Bibliografie: