La izolare, în Republica Moldova!

    În 11 martie 2020 au fost închise școlile și facultățile, iar Studenții din Republica Moldova care își fac studiile în facultățile din România au fost nevoiți să se întoarcă acasă. Nu pot suna prea des, internetul le  joacă feste, le e dor de facultate, de colegi, dar stau acasă cuminți, fac temele, se gândesc cu îngrijoare la viitor!

    Mihaela Spânu: Când s-a anunțat stare de urgență și faptul că nu vei mai merge la facultate, care ți-a fost primul gând venit?

    Sergiu Lefter (student la Iași): Mă gândeam că în ciuda faptului că urma să devină totul mult mai diferit, din punct de vedere negativ, totuși, vedeam asta ca pe un lucru bun, prin faptul că nu riscam să ne îmbolnăvim, prin evitarea contactelor cu alte persoane.

    Mihaela Spânu: Care este metoda de predare a profesorilor din facultatea ta?

    Roma Mișcoi (student la Iași): Profesorii ne predaupe platforme online ca: Zoom, Teams, Meet, și Google Classroom, unde se prezintă cursurile și se explică seminarele și laboratoarele, de asemenea prin prezentarea unor filmulețe care descriu metode de efectuare a modului de lucru.

    Doina Ciortan (studentă la București): Studiind Designul interior, o specialitate mai deosebită, cumva, de celelalte, noi nu stăm ore în șir pentru discuții pe Zoom, Messenger sau alte site-uri. Profesorii ne trimit documentele și temele sub formă de fișiere. Ne oferă un interval de timp pentru a le îndeplini, iar noi, la rândul nostru transmitem lucrările manuale sub formă de poze, referate word, planuri AutoCAD, în limita necesară. Comunicarea o facem prin Gmail și rețele sociale.

    Mihaela Spânu: Faptul că ești acasă, în Republica Moldova, îți crează unele dificultăți în legătură cu facultatea?

    Adelina Munteanu (student la Cluj): Da, îmi este mai greu să obțin recomandările de practică, deoarece sunt an terminal, trebuie neapărat să fac numărul de ore necesare.

    Ledniov Arina (student la București): Mă descurc destul de bine, doar că uneori devin puțin plictisitoare lecțiile online din cauza lipsei interacțiunii umane.

    Pavel Graur (student la Suceava): . Da, distanța îmi creează probleme, deoarece în cazul în care  sunt nevoit să mă întorc, de exemplu pentru decazare, nu știu dacă o să am posibilitatea să ajung înapoi în România, sau nu pot contacta rapid profesorii pe telefonia mobilă, fiind limitat doar la mail.

    Mihaela Spânu: Cum crezi că va trece această sesiune?

    Roma Mișcoi (student la Iași): Sper ca această sesiune să fie pe cît se poate de accesibilă, să nu avem probleme cu rețeaua la internet și profesorii în cazul că se întâmplă ceva să fie înțelegători și empatici. De asemenea, sper ca notele sa nu se diferențieze mult de cum ar fi fost o sesiune normală, să se aprecieze în mod drept cunoștințele fiecărui student.

    Sergiu Lefter (student la Iași): Consider că va fi o sesiune mult mai grea spre deosebire de cele obișnuite. Cred că vor fi mulți restanțieri dacă profesorii nu vor înțelege situația dificilă în care ne aflăm.

    Maria Răzvanț (studentă la Suceava): Despre sesiune nu am nici cea mai mică idee cum ar putea trece, pentru că nu am fost anunțați ce se va întâmpla exact. Nu prea știu cum ar putea fi efectuate toate examenele online, deci cred că ar putea face examenele cu prezența fizica doar cu un număr limitat de studenți în timpul examenului, împărțindu-ne pe mai multe grupe.

    În această perioadă, fiecare student este pus în situația în care trebuie să își gestioneze singur timpul și resursele pentru a reuși să studieze materia. Desigur, va fi o încercare pentru toată lumea, fiind posibil ca în viitor să se pună accent pe modernizarea și implicarea studenților mai ales în mediul online.

    MIHAELA SPÎNU