Totally Accurate Battle Simulator este probabil singurul joc în care-l vei vedea pe Leonardo da Vinci luptându-se cu Zeus și fratele său geamăn într-un templu japonez, în timp ce Țepeș își testează arma favorită pe un tanc.
Jucătorul are la dispoziție o mulțime de unități, inspirate din perioade istorice, dar și din ficțiune, pe care le poate vedea în acțiune în diferitele hărți din cele trei moduri ale jocului: Campaign, Sandbox și Multiplayer. Posibilitatea de a-ți crea propriile campanii, câmpuri de luptă și unități, dar și de a le descărca pe cele făcute de alți utilizatori, îi oferă jocului o durată de viață enormă.
Totally Accurate Battle Simulator (TABS) este un joc creat și publicat de Landfall, care face parte din categoria simulatoarelor de bătălii, dar și a sandboxurilor, fiind o parodie a altor jocuri care aparțin aceluiași gen, precum cele din seria Total War sau Mount & Blade. Acest lucru este simbolizat într-o oarecare măsură și de data la care a fost lansat oficial, 1 aprilie 2021. TABS a apărut în iulie 2016 și a trecut prin mai multe variante până să ajungă pe Steam, pe 1 aprilie 2019, în early access.
Modul în care unitățile se mișcă, se luptă, dar și ce sunete scot și felul în care arată poate fi descris într-un singur cuvânt: comic.
Jocul are 14 facțiuni: Tribal, Farmer, Medieval, Ancient, Viking, Dynasty, Renaissance, Pirate, Spooky, Wild West, Legacy, Good, Evil și Secret. Majoritatea sunt inspirate din diferite perioade istorice (și legendele acestora, în unele cazuri), dar sunt și unele originale. Nu este exclus să vezi un minotaur luându-se la trântă cu niște samurai într-o pădure acoperită de zăpadă sau niște muschetari mâncați de raptori într-un oraș din Antichitate. Unele unități, cele din Secret și Legacy, trebuie deblocate pentru a putea fi utilizate. Jumătate din hărți au anumite obiecte ascunse, reprezentative pentru acea unitate, care pot fi găsite.
Jucătorul poate să-și creeze propriile unități. El poate schimba corpul acestora (wobbler, stiffy sau halfling), vocea (mai precis, sunetele pe care le scoate unitatea respectivă), armele (de la bețe și bâte, până la lansatoare de rachete și magie), abilități speciale (de la un simplu salt, până la transformarea într-un demon), hainele (și culorile acestora), statisticile (HP, size, weight etc.) și prețul. Combinațiile hainelor sunt puțin limitate de faptul că nu toate se potrivesc, deoarece se întrepătrund, iar rezultatul nu este plăcut (există, totuși, cazuri în care acest lucru poate fi folosit în avantajul creatorului).
Fiecare confruntare începe cu o fază de pregătire, în care jucătorul își amplasează unitățile pe câmpul de luptă (în funcție de specificul hărții alese, se va schimba și muzica). Odată începută bătălia, jucătorul nu va avea control asupra modului în care acționează unitățile sale, putând fie să rămână spectator, fie să controleze una din ele, deși această varinată are problemele sale, dacă unitatea are prea multe abilități speciale sau dacă folosește ceva cu care atacă de la distanță.
Modul Campaign îi oferă jucătorului posibilitatea de a trece prin 12 campanii originale (9 sunt vizibile de la bun început, 3 trebuie deblocate). În fiecare nivel, jucătorul, reprezentat de echipa roșie, va primi o sumă de bani pe care să o folosească pentru a așeza unități pe câmpul de luptă (în funcție de campanie, pot apărea restricții în ceea ce privește unitățile care pot fi folosite). Apoi, trebuie să-i înfrângă pe adversari, echipa albastră. De cele mai multe ori, echipa roșie e în dezavantaj, iar acest lucru îl face pe jucător să folosească tactici neconvenționale, să improvizeze sau să intervină personal pentru a câștiga bătălia. Surprinzător, un zeu precum Thor poate fi doborât de două sperietori de ciori plutitoare, care aruncă în el cu păsări care explodează, iar 20 de baliste pot câștiga, cu puțin noroc, o luptă împotriva a cinci tancuri.
În modul Sandbox se pot folosi toate unitățile, pe o hartă la alegere, fără o limită a banilor. De asemenea, se pot adăuga reguli speciale, precum „supraviețuiește 30 de secunde pentru a câștiga cu echipa roșie” sau se poate schimba locația liniei care desparte spațiul în care pot fi așezate unitățile celor două echipe.
În Multiplayer, jucătorii pot folosi până la 50.000 de monede și pot pune pe câmpul de bătălie maxim 30 de unități fiecare.
Totally Accurate Battle Simulator este un joc în care limita e imaginația. Deși jocul are niște probleme, cei de la Landfall le rezolvă treptat, adăugând și lucruri noi. Se îmbină ridicolul cu plăcutul și comicul și se ajunge la un lucru surprinzător de bun, care reușește adesea să te facă cel puțin să zâmbești.
Sursa imagini: Totally Accurate Battle Simulator, dezvoltat și publicat de Landfall